Salman Rushdie

"A poet's work is to name the unnamable, to point at frauds, to take sides, start arguments, shape the world and to stop it from going to sleep."

Salman Rushdie

बागमती र बप्तिस्मा

बागमती र बप्तिस्मा
एकजना हितैषीसगँ मेरो भेटघाटको सहमती भयो । म भोली बिहान सबेरै— त्यस्तै साढेँ छ बजेतिर— पशूपतिनाथ प्राङ्गणमा पुगेँ । मित्रले सातबजे आउँछु भनेका थिए तर उनको आउने चालामाला थिएन । समयको कच्चा भएपनि वचनको पक्का होलान् भन्ने  आशामा मैले प्रतीक्षा गर्ने निधो गरेँ । मसगँ अरू कुनै विकल्प पनि त थिएन ।

असारे विहानीको घाम शरदर्दको कारण बन्दै थियो । घडीको सिङ्कुटे सूई पनि अल्छि गरेर टिकटिक टिकटिक हिँड्दै थियो । बढ्दो मानिसहरूको चहलपहल भित्र प्रत्येक अनुहार आ–आफ्नो उद्देश्यका निम्त्ति लागिपरेकाझँै देखिन्थे । किनारामा बसेर प्रतीक्षामा बेपत्ता धुवाँ फुकिरहदाँ लाग्दै थियो कि दुनियाँमा बेकामी नामकी चरी मै एकजना मात्र थिएँ । माहोल यति उराठ लाग्दो थियो, देखेर मेरो हातको चुरोटसमेत छिटोछिटो मोक्षको निम्त्ति सल्किरहेको थियो ।

सपनाको सागरमा मोती खोज्ने कवीहरूलाई बाहेक अरू कसैलाई प्रतीक्षा सुन्दर नलाग्ला । घृणित प्रतीक्षासगँ साक्षातकार भइरहदाँ तल बाग्मती किनारामा एउटा दृश्य देखेँ जसको बेलीबिस्तार म पाठकमाझ बिनाअनुमती पस्किन चाहन्छु ।

त्यस्तै चौबीसपच्चिस बर्षकीजस्ती आइमाई रातो पेटिकोटले आफ्नो छातीसमेतको इज्जत छोपेर उभिरहेकी थिइन् । उनको केश फिजाँरिएको थियो र पाइताला उदाङ्गो । दुई जना मर्दहरू उनको अगाडीपछाडी उभिरहेका थिए । अगाडी हुनेले कालो झोला पिठ्ँयूमा र हातमा रातो किनारा गरेको पुस्तक बोकेका थिए । पछाडी क्यापटोपी लगाएर उभिनुहुने महानुभावले आइमाईको ब्याग र कपडाहरू बोक्नु भएको थियो ।

दृश्यलाई बुझ्न दुई झलकसमेत आवश्यक परेन । हिन्दु श्रद्घालुहरूले आमा मानेर पुज्ने बागमतीमा चोबिएर (जस्लाई बप्तिस्मा लिने भनिन्छ) ती आइमाई आफ्नो  ख्रीस्टियन जीवन पूर्णरूपले थालनी गनै आटँदै थिइन् । किनारामा बेफ्वाकमा उपस्थित बेकामी चरीलाई बडा अजीव लाग्यो । काठमाण्डौँमा अरू कुनै नदीनाला वा तालतलाउ बाकीँ रहेनन्, हैन भने बागमतीमा बप्तिस्मा लिएर हाम्रो समाजमा कस्तो ख्रीस्टियन् धर्मालुहरू जन्मिरहेका छन् ?

प्रदुषणका कारण गुज्रिरहेको बाग्मतीको दुरावस्थामा वेदना थप्नलाई हो वा बहुआयामिक समाजिक परिवर्तनलाई गलत गल्लीमा धकेल्न हो, बागमतीमा बप्तिस्माको निर्णय कसरी र किन स्वीकारयोग्य भयो ? नैतिकता र विवेकशीलता कुन खोल्तीमा लुकाइएको छ ? ठिकै छ पुजारी र पास्टरहरूले गरी खान पाउनु पर्छ, तर यसको अर्थ यो होइन कि सम्पूर्ण समाजका मानिसहरू उनीहरूको लौरोले डोह्रिने भेडा हुनै पर्छ । स्वविवेक र स्वनिर्णयले के यसै भन्ला र बागमतीमा बप्तिस्मा उचित हुन्छ । कस्लाई कस्ले हेपेको ?

कुनै पनि धर्मको वकालत गर्ने धर्मात्मा व्यक्ति म होइन । तर एकजना साधारण व्यक्तिको नजरले हेर्दा पनि त्यो दृश्य कति शरमयोग्य लाग्दथ्यो । हिन्दुहरूले त्याग्दै गरेको बागमतीलाई कतै पास्टरहरूले ख्रीस्टियन त बनाउदैँ छैनन् ? धार्मिक स्वतन्त्रतामाथि सवाल उठाइरहेको छैन, म त एउटा साधारण जिज्ञासा मात्र राख्दै छु । हिन्दू आस्थामा नाक निमोठ्दै चोबिएर डेढ्सयको तौलीयाले पुछपाछ पारेपछि  कस्तो विश्वासीको  जन्म हुन्छ ?

कुनै पनि कार्य आफैँमा असल वा खराब हुदैन, त्यसको नतिजाले बताउँछ । पशूपतीको लिङ्गछेऊ भएर बग्ने पवित्र बागमती सकल हिन्दू भक्तालुहरूको पुजनीय नदी हो । तर यत्ति हो बागमतीप्रतीको आस्था र भक्ती कान्तीपुरीवासीहरूमा अब रहेन । हिन्दुहरू बागमतीमा छोइन समेत चाहदैनन् । इमान्दार हुने हो भने म आफैँ पनि चाहन्न । तर त्यही पशूपतीनाथको गजूरमुन्तिर हिन्दु  देवीदेवताको नजरैसामु ख्रीस्टियनहरू बप्तिस्मा लिइरहेका छन् ।

हामी धर्म केलाई भन्छौ ? के हो भगवानप्रतीको आस्था ? जुन नदीलाई मातासमान हो भनी भन्दछौ त्यसैमा शौचकृया गरेर कस्तो हिन्दु धर्म निभाइरहेका छौ ? हिन्दुहरूको सबैभन्दा ठुलो देवालयको आँगन भएर बग्ने जलमा स्नान गरेर कस्तो ख्रीस्टियन बप्तिस्मा हुन्छ ?

मन्दिर गएको छु, मन्डली पनि । तर तल किनाराको उक्त दृश्यले न गजूरमुनी निहुरिन प्रेरणा दियो, न त मन्डलीमा गई प्राथनामा हात जोड्न । अस्तित्व र प्रगतीको लागि मर्यादा र इमान खल्तीमा राखेर जे पनि गर्न हुने भए त्यसलाई किन धर्म नाम दिनु, राजनीती नै भने भइहाल्यो नि !

मेरा हितैषी अझ आएनन् । प्रतीक्षको दीयोमा तेल निख्रियो  र म घर फर्केँ ।

No comments:

Post a Comment